WhisperBlower to najnowszy produkt firmy Prima Klima.. We współpracy z firmą ebm-papst Motoren powstała zupełnie nowa konstrukcja. Przemyślane na nowo zasady przepływu powietrza pozwoliły uzyskać nieporównywalnie lepsze wyniki pomiarów.
Nowa konstrukcja optymalizuje przepływ powietrza w sposób, który można porównać do jazdy na kolejce górskiej - tworząc większe ciśnienie przy takim samym zużyciu energii jak w przypadku konwencjonalnych modeli, a nawet wytwarzając mniejszy hałas.
Cechy:
- 3-stopniowy wentylator z silnikiem AC premium ebm-papst
TRZY PRĘDKOŚCI - I. 300 m³/h - II. 420 m³/h - III. 530 m³/h
- Mocny i cichy
- Aerodynamicznie zoptymalizowany kształt
- Odporna na uderzenia i trwała obudowa wykonana z ognioodpornego poliamidu (nylonu)
- System połączeń i sterowania zintegrowany w obudowie
Prima Klima PK125-WHSP-3 to 3-biegowy, wysoko wydajny wentylator AC, zintegrowany w całkowicie dźwiękoszczelnej obudowie.
Dźwiękoszczelna obudowa, nowa geometria łopatek i bezobsługowe, trwałe łożyska kulkowe zapewniają szczególnie cichą pracę.
Pokrywa wykonana jest w całości z poliamidu (nylonu), który jest odporny na działanie wysokich temperatur i bardzo wytrzymały na uderzenia.
Specyfikacja:
PK125-WHSP-3
Kołnierz: 125mm
Maks. przepływ powietrza: 530m³ / h
Moc: 57W
Wejście: 230V 50 / 60Hz
Max°C: 50°C
Wymiary: 315x309 mm
Waga: 2,69
Różnica pomiędzy silnikami AC i EC.
Silniki AC to konwencjonalne silniki elektryczne, w których magnesy stale oddziałują na zmienne pola elektromagnetycznego na tworniku wału napędowego, aby wygenerować ruch obrotowy z energii elektrycznej.
Częstotliwość i poziom napięcia określa prędkość. Oznacza to, że przy wyższym napięciu i częstotliwości, silniki te obracają się szybciej. Silniki AC mogą być regulowane poprzez napięcie lub częstotliwość, co w praktyce odbywa się poprzez zmienne transformatory ze względu na koszty. Najtańszym sposobem sterowania silnikami AC jest regulacja kąta fazowego. Ten typ regulacji jest po prostu znany jako ściemniacz. Powoduje on duże straty mocy, które objawiają się brzęczeniem i wytwarzaniem ciepła przy silniku i sterowniku. Energia jest spalana w drodze do silnika, przez co obraca się on wolniej. Ponadto magnesy stałe zastosowane tutaj jako stałe elementy w obudowie silnika "ciągną" lub "pchają" twornik silnika w zależności od generowanego prądu elektrycznego. Tym samym wał napędowy obraca się. Jednakże te magnesy stałe również "hamują" twornik jeśli podczas ruchu obrotowego musi ona przechodzić przez obszary bez odpowiedniego pola magnetycznego podczas ruchu obrotowego.
Technicznie rzecz biorąc, technologia GreenTech EC (produkowana przez ebm-papst) może być opisana jako "miękka komutacja". Jest to połączenie strategii komutacji i konstrukcji silnika. Rezultatem jest cicha praca bez szumów strukturalnych. Oznacza to, że silniki z magnesami trwałymi są stosowane w różnych konstrukcjach, aby osiągnąć najlepszą wydajności dla danego zastosowania i pożądanego zakresu mocy. Tolerancje synchronizacji są kompensowane przez inteligentną elektronikę GreenTech.
Silniki i wentylatory EC mogą być eksploatowane zarówno w sieciach prądu stałego jak i w sieciach prądu zmiennego (1 i 3 fazy). Ze względu na całkowitą integrację elektroniki z silnikiem, wiele wentylatorów EC ma dokładnie takie same wymiary jak ich AC. Przejście z AC na EC opłaca się w związku z ogromnymi korzyściami w zakresie sprawności i jest naprawdę łatwe dzięki funkcji plug-and-play.